czwartek, 15 stycznia 2015

[... ] Jestem Niezgodna. I nie można mnie kontrolować.

Tytuł: Niezgodna (tom 1)
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo:  AMBER

Dość często słyszałam o tej książce. Gdy ją zobaczyłam na półce w bibliotece, poczułam się jakby spadła mi z nieba :D Chciałam się w końcu dowiedzieć dlaczego się tyle o niej mówi.

"Matka powiedziała mi kiedyś, że samotnie nie da się przetrwać -
 a gdyby nawet jakoś się udało, to nikt nie chce takiego życia."

Beatrice nie jest do końca miłą osóbką. Czuje się dziwnie będąc w Altruizmie, grupy ludzi bezinteresownych. Podczas testu przynależności dowiaduje się, że pasuje do Nieustraszonych, Erudycji i swojej rodzinnej frakcji. Jest to niezwykle niebezpieczne, bo władze będą starały się ją usunąć ze społeczeństwa. Trzymając w sekrecie swoją tajemnicę, decyduje się na Nieustraszoność, gdzie zawsze podobała jej się ich odwaga i wolność. Staje się nowicjuszką i przechodzi ciężkie przygotowanie, aby zostać jedną z nich. Zdobywa nowych przyjaciół, wrogów też. Zaczyna jej się podobać jeden chłopak, czy coś z tego wyniknie? Gdy jej okres przygotowawczy się kończy, Erudycja wypowiada wojnę Altruizmowi. Czy uda jej się usunąć symulację? Czy zdoła uratować swoich rodziców, a nawet całe miasto?

"Komu spośród nas starczy odwagi, żeby zanurzyć się w ciemności, nie wiedząc co ona kryje?"

"Niezgodna" nie była dla mnie dużym zaskoczeniem. Niezbyt dobry system polityczny i dzielna dziewczyna, która chce go zmienić. Każdy to już kiedyś słyszał, prawda? Mimo trochę oklepanego pomysłu i małej oryginalności ta pozycja podobała mi się. Nie jest tylko powierzchowna, wręcz przeciwnie, sięga głęboko do duszy człowieka. Pokazuje tak bardzo ważną istotę dorastania i odkrywa tajniki dotarcia do własnego "ja". Fabuła jest dobrze poprowadzona, czyli im więcej czytasz tym bardziej chcesz się dowiedzieć. Panuje harmonia między filozofowaniem i dobrą akcją. Równowaga zachowana.

"Uznajemy zwyczajne akty męstwa, odwagę, która każe jednej osobie stanąć w obronie drugiej"

Bardzo podoba mi się styl autorki. Opisuje wszystko dokładnie, ale nie zanudza i pisze w taki sposób, że każdy nie będzie miał problemu z rozumieniem tekstu. Nie jest to jakaś wielka książka, ale podobała mi się. Jest fajna. I tyle.
Edit: Książka jest o wiele fajniejsza od filmu. Zdecydowanie.

9 komentarzy:

  1. czytałam tę książkę i nie podobała mi się ani trochę. Fabuła nie jest przesadnie wyszukana, nie porywa, a jakiegokolwiek "stylu" pisania autorka niestety nie ma.

    // La Decadence //

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o niej, ale nie miałam okazji przeczytać. :)


    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! - Klik! ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. ja teraz czytam ''zostań, jeśli kochasz''

    OdpowiedzUsuń
  4. ja czytam "szukając Alaski"

    http://paulineeeblogger.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji przeczytać Niezgodnej, ale za to oglądałam film. Teraz czekam z niecierpliwością na kolejne części :)

    http://alia-and-tesa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czytam eragon :* Ale ksiązka niezgoda strasznie mnie zaintygowała :*
    Obs za obs ? Zacznij kochana a na pewno się odwdzięczę:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam książki, ale oglądałam film i był po prostu świetny! Tyle emocji i tak wciąga :)

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Koleżanka mi ją polecała, może przeczytam. :) Bardzo mi się u Ciebie podoba, zostaję na dłużej. :) Co powiesz na wzajemną obserwację? Jeżeli spodoba Ci się mój blog, zaobserwuj i daj mi znać w komentarzu.

    Zapraszam do siebie, na blogu czeka kupon zniżkowy do sklepu Born Pretty!

    kinga-kiniaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Mają dla mnie duże znaczenie i zachęcają do dalszej pracy :)