niedziela, 26 października 2014

Plotkara 6. "Tylko ciebie chcę"

Tytuł: "Tylko ciebie chcę"
Autor: Cecily von Ziegesar
Cykl: Plotkara (tom 6)
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 245
Gatunek: dla młodzieży

Przenosimy się do Nowego Jorku, a dokładnie do jego najelegantszej części - Upper East Side. Mieszkają Serena, Nate i Blair. Trójka najlepszych przyjaciół. Wszyscy troje mieszkają w bajecznych apartamentach i chodzą do ekskluzywnych szkół. Mają tak dużo pieniędzy, że mogą sobie kupić co im się zamarzy. Jednak coś zaczęło się między nimi psuć. Głównie przez to, że Nate zdradził Blair z Jenny, gdy byli razem i Blair z Sereną ciągle rywalizują.

 Główni bohaterzy mają bardzo ciekawe osobowości. Nathaniel Archibald jest przystojniakiem na, którego widok mdleją dziewczyny i często popala trawkę. Serena van der Woodsen jest modelką i wzdycha za nią każdy chłopak. Z kolei życie Blair nie jest takie kolorowe. Jej matka wyszła kolejny raz za mąż za otyłego przedsiębiorcę, którego dziewczyna nie znosi i dodatkowo jest z nim w ciąży, choć w jej wieku nie wypada. 

Po drugiej stronie miasta na Brooklynie miasta mieszkają Dan z siostrą Jenny i Vanessa Abrams z siostrą Ruby. Dan jest poetą wiecznie palącym camele bez filtra. Jego młodsza siostra Jenny jest znana z jej ogromnego biustu i jest początkującą modelką. V jest moją ulubioną bohaterką. Ogoliła włosy, ubiera się na czarno i jest bardzo ciekawą postacią. Lubię ją ze względu na to, że sama tworzy filmy. Jak czytam opis jej pracy, gdy kręci, aż sama mam ochotę wziąć kamerę i zrobić to samo. Jeżeli chodzi głownie o ten tom to tematem przewodnim jest collage. Bohaterzy przeżywają przyjęcie lub nie przyjęcie do wybranej szkoły. Zaczyna się jeżdżenie na dni otwarte i podejmowanie trudnych decyzji. 

Historię opowiada tajemnicza blogerka o pseudonimie Plotkara. Nikt nie zna jej tożsamości, ale każdy chciałby ją poznać. Wie wszystko co robi szóstka głównych bohaterów i bez wahania pisze to na swojej stronie.

Serię Plotkara odkryłam w zeszłym roku w bibliotece szkolnej i bez wahania wypożyczyłam pierwszą część. Zdecydowałam się na to, ze względu, że jakiś czas temu skończyłam oglądać serial inspirowany tą serią książek i po prostu jakoś mi go brakowało. Jeśli chodzi o powieści to oczywiście mi się podobają, bo inaczej nie sięgnęłabym po kolejne. Podoba mi się w nich głównie to, że jest napisana ciekawym i zrozumiałym językiem. Kolejny plus za to, że są fragmenty, które mnie bardzo bawią. Można powiedzieć, że powieść jest trochę próżna, ale na szczęście dzięki trójce bohaterów mieszkających na Brooklynie, równowaga zostaje zachowana. Podsumowując, oceniam tą pozycję bardzo dobrze i w jutro na pewno wypożyczę kolejną.

Czy ją polecam? Pewnie, ale musisz mieć pewien dystans do siebie. Raz miałam już rzucić tą serię, bo się obraziłam za jedną wypowiedź Blair. Książka lekka, nie spodziewaj się po niej niczego głębokiego. Wybór należy do Ciebie.



P.S: Nie wiem czy ktoś zauważył, ale po prawej stronie w kolumnie znajduję się taki gadżet jak piosenka na dziś. Stwierdziłyśmy z Agnieszką, że bez sensu robić posty z naszą ulubioną muzyką, skoro i tak ona się ciągle zmienia. W taki sposób będziecie mogli poznać bardziej nasz gust muzyczny, bo będzie tego więcej i myślę, że taki sposób będzie lepszy 

Słyszeliście o Plotkarze? Co myślicie o Piosence Na Dziś? 

10 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej książki z tej serii, może się skuszę :D

    niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie nie przepadam za takimi pozycjami... tym bardziej za przenoszeniem ich na ekran. Nie są dla mnie, nie tego oczekuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam nigdy o plotkarze. Ale może przeczytam ;3

    http://lukrowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. WYGRAŁAŚ ROZDANIE!!!
    PROSZĘ O KONTAKT :)
    WYNIKI NA BLOGU:
    http://matiaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, cudownie właśnie skończyłam czytać chyba wszystkie książki które mam w domu i szukam czegoś fajnego. Chyba będę tu wpadać, może podrzucisz mi jakieś fajne tytuły <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Serial kocham, ale az głupio się przyznać, że nie wiedziałam, że jest książka;o '

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili:
    http://oliwia-moda-dodatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytalam wszystkie czesci :)

    http://kasia-kate1.blogspot.co.uk/ obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  8. super post

    może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie:
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Doszłam chyba do 6 części i nie dałam rady dalej, choc książka i ogólnie seria świetna. Tak samo jak serial ;-)

    takjestemania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Mają dla mnie duże znaczenie i zachęcają do dalszej pracy :)