wtorek, 14 października 2014

L.J Smith "Przebudzenie.Walka.Szał"

Tytuł: Przebudzenie.Walka.Szał.
Autor: Lisa Jane Smith
Cykl: Pamiętniki Wampirów
Wydawnictwo: Amber
Gatunek: fantasy, science fiction

Elena jest w  najstarszej klasie liceum w Fell's Church. Jest najpiękniejsza, najpopularniejsza i wszyscy chcą się z nią przyjaźnić. Krótko mówiąc, jest gwiazdą tej szkoły. Pierwszego dnia szkoły po wakacjach do szkoły przychodzi nowy uczeń, Stefano. Elena od razu go zauważa i pragnie go zdobyć. Pomagają jej przyjaciele: Bonnie, Meredith i Matt. Na początku jej to nie udaje, jednak później chłopak ratuje ją z opresji i zostają parą. Podczas balu z okazji Halloween zostaje zamordowany nauczyciel historii, Pan Tanner. Wszyscy oskarżają chłopaka, ponieważ jako ostatni z nim rozmawiał  i od początku wydawał się wszystkim jakiś inny. Elena wierzy całkowicie w niewinność chłopaka. Dziewczyna przychodzi do pensjonatu Stefano, gdy ten wychodzi z balu. Opowiada jej swoją prawdziwą historię. O tym, że jest wampirem, o bracie którego nienawidzi i o dziewczynie która go przemieniła. Stefano jest zrozpaczony, ponieważ jego zły brat wmówił mu że to on dokonał morderstwa, ale nie jest tego do końca pewien. Elena po pewnym czasie poznaje jego brata Damona, a on zaczyna ją prześladować. Młodzieńcy zaczynają ze sobą walczyć. W miasteczku zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Ktoś opętał Vicky Benett,  sprawił, że do tej pory spokojne zwierzęta zaczeły atakować ludzi, wrzucił Stefano do studni i wiele innych. Trójka dochodzi do wniosku, że wśród nich musi być inna moc, muszą ją odnaleźć i z nią wygrać...

Zaczęłam czytać tą książkę jeszcze w wakacje, a skończyłam...trzy dni temu. Miałam wrażenie, że ciągnie mi się w nieskończoność. Oczywiście w międzyczasie przeczytałam jedną, czy dwie książki, bo termin w bibliotece mijał. Przez długi czas sprawiła, że w ogóle nie miałam ochoty czytać jej, ani niczego innego. Mam jednak zasadę, że nie mogę czegoś ocenić jeżeli tego nie przeczytam do końca (nie dotyczy lektur, bo spora część jest okropna) i miałam w głębi duszy nadzieję, że akcja się rozkręci. Miałam na szczęście rację i druga połowa Szału była najlepszą częścią książki.

Podoba mi się styl pisarski autorki, ponieważ pisze zrozumiale i dokładnie opisuje wszystko, więc można sobie wyobrazić. Mogłaby jednak nie przeciągać akcji i pisać zwięzłej (500 stron) i za to spory minus.

Na podstawie tej serii powstał serial i jak znajdę trochę czasu, żeby go obejrzeć, to na pewno to zrobię. Kolejną część jeżeli wpadnie w moje ręce pewnie przeczytam, ale to tylko wyłącznie z ciekawości.

11 komentarzy:

  1. Fajny blog napewno bede czesto wpadać :) zaobserwowałam i licze na to samo :)------> http://dontperfect.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka ;)

    http://sohunex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z moich ulubionych książek ♥ jest genialna!

    Zapraszam do mnie na najnowszy konkurs, a w nim super nagrody:
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam książkę i mi się nie spodobała, gdyż naoglądałam się serialu a to nie to samo. :P

    OdpowiedzUsuń
  5. nie za bardzo lubię temat wampirów, ale może kiedyś się przekonam ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię tej serii.... ;/
    http://suecombinations.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś oglądałam serial ;3

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak.. Słynna saga Pamiętników Wampirów. Ja osobiście oglądam tylko serial :)

    http://roksana-and-nicola.blogspot.com <--- NOWY POST!
    Obserwacja za obserwację? Daj znać u mnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiałam się niedawno, czy to przeczytać i powiem ci, że mnie całkowicie przekonałaś, że warto :)

    a tutaj mój blog matiaga.blogspot.com
    Pozdrowionka ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. nie czytałam nigdy i nie spłyszałam

    famelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Też mam taki sam stosunek do lektur co ty;p
    Mam prośbę mogłabyś poklikac mi w linki choies? to bardzo dla mnie wazne. Oczywiście sie odwdzieczę i zaobserwuje;p
    Zachecam też innych ;p To tylko chwilka;d Pozdrawiam;d

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Mają dla mnie duże znaczenie i zachęcają do dalszej pracy :)