czwartek, 19 lutego 2015

"Coś jest ze mną bardzo nie tak, ale nie mam pojęcia co."

Tytuł: Charlie
Reżyser oraz scenariusz: Stephen Chbosky 
Gatunek: melodramat
Nagrody: People's Choice, 3 Teen Choice, Bostońskie Stowarzyszenie Krytyków Filmowych, Film Independent, GLAAD Media











"Czy czasem myślisz, że gdyby ludzie wiedzieli jak naprawdę nienormalny jesteś, kiedykolwiek by się do ciebie odezwali?"
Są filmy, które zmieniają twoje myślenie. Są filmy, które zapamiętujesz i nawet gdybyś chciał, nie możesz pozbyć się ich z głowy. Są filmy, po których mówisz: "Ile ja mam szczęścia w życiu". Są filmy, które przeżywasz. W moim wypadku tym filmem jest właśnie "Charlie" (The Perks of Being a Wallflower).
Charlie (Logan Lerman) właśnie ma zacząć naukę w liceum, placówce, którą uważa za kompletną ściemę. Do tego chłopak jest zamknięty w sobie i nie ma przyjaciół. Nikt nie zna o nim prawdy. A prawda jest taka, że Charlie ma problemy, co (moim zdaniem) jest kompletnie lekceważone ze strony rodziców, rodzeństwa, zarówno bliskich jak i obcych mu ludzi. Jednak wtedy na jego drodze stają Sam (Emma Watson) i Patrick (Ezra Miller). Przyrodnie rodzeństwo szybko zaprzyjaźnia się z Charliem i stara się "wkręcić" go do normalnego życia licealisty. Zabierają go na imprezy, znajdują mu dziewczynę i są kiedy ich potrzebuje. Co zmieniło życie chłopaka? Czemu zamknął się w sobie? Czy to na pewno zwykła nieśmiałość?

Film skradł moje serce. Oglądałam go już kilka razy i na pewno będę do niego często wracać. Po pierwsze spodobała mi się gra aktorska. Cała trójka głównych bohaterów świetnie się spisała. Szczególnie trzeba pochwalić Logana, który tak czarował całym sobą, że po obejrzeniu filmu zakochałam się w jego zdolnościach. Ku mojej radości, otrzymał za tę rolę 2 nagrody (Critics' Choice oraz Teen Choice). Do tego jako wierna fanka serii o Harrym Potterze, chętnie obejrzałam film ze względu na Emmę Watson. Na niej także się nie zawiodłam. Trudno nie zwrócić uwagi także na Ezra. Nie chcę zdradzać wam fabuły, ale zadziwił mnie. Nigdy wcześniej nie widziałam go na ekranie, ale tu wydawał mi się po prostu sympatyczny.
Po drugie, spodobała mi się muzyka i sama historia. Jestem osobą, która lubi czasem posłuchać "starszych piosenek" i marzy, żeby dostać kiedyś od kogoś składankę. Ścieżka dźwiękowa podpadła mi więc do gustu. Jeśli chodzi o fabułę, pomysł i całą resztę: podoba mi się sposób pokazania całej historii Charlie'ego. Powoli, małymi krokami dowiadujemy się coraz więcej, aż na koniec otrzymujemy (jak dla mnie - byłam wręcz zdruzgotana) szokującą informację - wyjaśnienie, dlaczego chłopak jest, jaki jest. Do tego cała opowieść jest po prostu szczera i prawdziwa. Każdy z nas ma w życiu gorszy okres, z którego trudno wyjść bez czyjejś pomocy. Charlie pokazuje, że MOŻNA to zrobić.
Naprawdę polecam obejrzeć. Po prostu go zobaczcie i sami oceńcie :)

Czy ktoś z was oglądał już "Charliego", albo zetknął się z tymi aktorami? Podobał wam się? Co o nim sądzicie?

14 komentarzy:

  1. nie oglądałam tego filmu, Ale chyba teraz się skuszę :)

    moszovska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ciągle się zbieram do obejrzenia tego filmu, bo lubię filmy z Emmą, ale jakoś przemóc się do niego nie mogę bo Bling Ring mnie bardzo rozczarował:(

    OdpowiedzUsuń
  3. szczerze mówiąc rozczarowałam się trochę z książką 'Charlie'. Czy tałam ją w okresie kiedy bardzo interesowałam się tematami narkotyków wśród młodzieży i z takim zamiarem ją kupiłam ( nawet na okładce było to napisane ) cóż... zawiodłam się i to bardzo, więc niespecjalnie mam sentyment do tej książki i później obajrzanego filmu ;c
    Zapraszam do mnie
    http://ps-kakna.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy tego nie oglądałam, ani nie słyszałam o tym ;)) Może kiedyś oglądnę :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ogladalam tego filmu

    moze obserwacja za obserwacje?
    daj znac u mnie:*
    nickyjxo.blogspot.com Mój blog!KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. To zdecydowanie jeden z dwóch moich ulubionych filmów. Porwał mnie swoim charakterem i klimatem. Dodatkowo Logan Lerman! Obejrzałam ten film również tak jak ty, ze względu na Emmę, która również świetnie odegrała swoją rolę. Jeśli podoba Ci się ten film to polecam Ci zobaczyć jeszcze "Stuck in love", również z Loganem Lermanem. Oprócz tego występuje też tam np. Lily Collins. To też film który podbił moje serce! :)

    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Stuck in love" również oglądałam. Nie podobał mi się już tak bardzo, ale nie był też zły :)
      A Logana i Emmę po prostu kocham!

      Usuń
  7. Nie oglądałam nigdy tego filmu, ale aktorstwo Emmy uwielbiam. <3

    http://julia-lifestyle-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście Emme uwielbiam, jednak filmu jeszcze nie oglądałam. Na pewno wezmę się za niego w tym tygodniu z racji tego, że mam ferie :D Świetna recenzja :)

    Pozdrawiam
    ✄ imagine-yuki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam tego filmu, ale z pewnością to nadrobię, Znam Emmę ! cudowna aktorka, uwielbiam ją ! :D

    + Obserwuje
    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post nie oglądałam tego filmu ale może kiedys
    zapraszam http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam kiedyś ten film na internecie, ale jakoś nigdy nie miałam okazji go obejrzeć. Może wkrótce się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Mają dla mnie duże znaczenie i zachęcają do dalszej pracy :)